Abordarea in vanzari

Abordarea in vanzari. Mereu, in orice curs, gasesti recomandari de genu : intreaba-l lucruri personale, fa o glumita, vorbeste despre vreme, traffic, o stire mondena. Da, e bine si aceste lucruri sa le faci, dar nu cu orice client. Sunt clienti care intr-adevar vor o abordare directa sau poate chiar nu au timp de pierdut. E ca si in viata reala, unele persoane le abordezi direct altele iti trebuie un preludiu foarte bine pus la punct.

Abordarea in vanzari fie ca este cea din primul telefon care il dai partenerului pentru a stabili o intalnire, fie ca e chiar din momentul intalnirii fizice, trebuie sa fie o abordare pe care sa o poti schimba din mers, adica sa te modelezi pe partener ( client ).

Eu de exemplu prefer sa intalnesc oameni foarte deschisi si directi, cu simtul umorului caci si eu am simtul umorului, dar altii nu sunt ca mine sau ca tine. Gandeste-te, ca sa-ti faci o idee la ce spun eu, la prietenii tai. Unul e mai glumet, altul mai putin glumet, altul e mai moale ( timid ) altul mai impulsiv, mai hotarat. Eh, asa sunt si partenerii ( clientii ) in general, caci exact ce iti spuneam la inceput : partenerii ( clientii ) sunt oameni ca si tine, ca si mine, ca cei din jurul nostru.

Nu ai patit niciodata sa cunosti o persoana la un meci de fotbal, la o petrecere, si peste un timp sa afli ca e manager la o firma x din orasul tau? Sau chiar acea persoana sa dea din greseala peste tine cu o cerere de oferta ? Eh, gandeste-te cum se deruleaza conversatia voastra, cu amintiri de la respectivul meci sau petrecere, parca deja va simtiti ca va cunoasteti demult, parca deja aveti incredere unul in altul,etc., asa trebuie sa se intample cu toti partenerii si viitorii parteneri ai tai.

Indiferent de ce abordare folosesti niciodata nu uita scopul tau, target-ul tau din respectiva intalnire sau discutie telefonica. Exact ca in viata ta personala si reala, intalnesti o persoana care iti place foarte mult si faci orice sa fii alaturi de acea persoana si indiferent de ce se intampla tu doar asta ai in cap, adica nu iti uiti scopul, target-ul. Asa si cu partenerii si potentialii parteneri, nu iti uita scopul final, target-ul la care ai muncit foarte mult.

Daca ti-a placut si ti-a fost de ajutor acest articol, te rog distribuie mai departe...

Twitter Facebook

Lasati un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *