Afacere internationala cu textile : moldo.ro/eu/com

Afacere internationala cu textile : moldo.ro/eu/com

Industria textilelor este la pamant. O locatie din  Moldova care reprezenta un procent mare in aceasta industrie este Botosani-ul.

Aici, acum 10-15 ani de zile, au investit foarte multi italieni in industria confectiilor. Salarii mici ( minim pe economie + bonuri de masa ) dar totusi mii de botosanence prestau in fabricile lor.

Au migrat toti in Rep. Moldova, Bulgaria, etc, deoarece conditiile de functionare acolo sunt mai avantajoase pentru ei.

Aceasta industrie, a confectiilor, este la pamant din cauza viziunii.

Orice se vrea “vandut” se vinde doar daca “transmite un mesaj”, daca creeaza sau acopera o nevoie.

Cine da 50-100 euro pe un tricou cu Tanase? Analizand puterea de cumparare a romanului, asa ceva este imposibil. D-aia nici nu functioneaza marketingul la cluburile de fotbal din Romania ( desi un club ca si Steaua vinde produse de aprox. 2 milioane euro pe an ).

Dar un vecin de bloc ar plati 25 RON pe un tricou cu Andronache ( ca si exemplu ) care este vecinul lui si care joaca titular la FC Vaslui ( ca si exemplu ). Este vorba de solidaritatea generatiei. Iar generatia tanara este segmentul de piata pe care mizeaza toti vendorii : Vodafone ( cu maximia lor ) ProTV-ul cu emisiunele consacrate deja ( Romanii au talent, Vocea Romaniei, etc ) sunt doar cateva exemple. Astfel de strategii s-au realizat in urma consultarii studiului comportamentului romanului, altfel PRO-ul nu ar fi avut 5.000.000 spectatori doar la o singura emisiune.

Tot ce trebuie facut este sa se vina cu o viziune, cu un plan de dezvoltare durabila.

Aceasta viziune, acest plan de dezvoltare vi-l comunic eu chiar acum :

Pentru a se descoperi o “nevoie” este necesar sa creem acea nevoie.

Se va merge dupa conceptul : vindem frigidere la eschimosi, sau ca sa vindem un antivirus intai creem un virus.

Pe scurt : se va creea un brand.

Cei mai ieftin boxeri “de marca” ( de firma ) sunt cei de la Jolidon si costa minim 25 RON. O pereche de boxeri “Romain Brand” ( de exemplu ) sau “Moldo” va costa mult sub 25 RON.

Eu personal mi-as cumpara o pereche de boxeri albi pe care sa scrie : BT = Bun Tragator, BT = Burlac Traznit, BT = Betiv Treaz, etc. ( am ales ca si exemplu BT-ul, BT-ul fiind initialele de la Botosani, sau dulcea amintire a tigarilor denumite BT ).

Un “maieu” cum poarta cei de varsta a 2 a si a 3 a , maieul clasic, cat costa? Va puteti imagina ca se pot confectiona maieuri si la 5 RON ?

Eu as purta un maieu ( ca si tricou, vara pe plaja ) alb cu fel de fel de inscriptii : Sunt Roman, Sunt Singur, Sunt Virgin, Ia-ma acasa, Necasatorit, etc. de la brandul “moldo.ro/eu/com” ( ca si exemplu ).

Sau mieuri cu tapet-uri gen : Frunza Romaniei, Sticla de “RACHIU”, Stefan cel Mare, etc. atata timp cat sunt “de firma”, adica apartin unui brand. Brand pe care il putem dezvolta doar pentru ca exista deja in piata acest termen “moldo” ( de la moldovean ).

Astfel de produse au priza la tineri. Sunt satui tinerii de boxeri marca Catalin Botezatu. Toti vrem altceva, toti suntem pe facebook, toti suntem Zen, toti suntem Not Normal.

Daca boxerii sau mieurile pe care le-am exemplificat nu le-ati purta, ce ati spune daca ati vedea pe donsoara din imagine intr-un costum de lenjerie intima cu sutien sub forma de ‘frunza”  ( evident, frunza de la turism ) si cu bikinii sub forma de “tricolorul romanesc” ? Ar fi ceva “nebunesc”? V-ar atrage privirea si v-ar face sa zambiti?

V-ar ramane in minte si ati povesti si la altii. Asta inseamna ca marketing-ul functioneaza. Asta inseamna ca exista un brand care transmite stari, creeaza nevoi si acopera acele nevoi.

Asta trebuie realizat.

Daca in zilele libere, jucatorii FC Vaslui ( ca si exemplu ) ar merge la fiecare scoala, liceu in parte, pentru diferite activitati, ar dona “maieurile si boxerii” de mai sus cu autografe, ar face cadouri la iubitele lor lenjeriile intime exemplificate mai sus, ar insemna “promovare” la costuri minime.

Daca dupa fiecare gol marcat de un jucator FC Vaslui ( ca si exemplu ), respectivul jucator si-ar scoate tricoul si ar prezenta de fiecare data cate un “maieu cu mesaj “ ( ca cele de mai sus ) ar vedea toti privitorii de la TV si ar fi curiosi “de unde, cat costa, etc”.

De unde? De pe shop, de pe magazinul online, de pe moldo.ro/eu/com ( ca si exemplu ).

Pe langa aceste maieuri, boxeri, bikinii, etc, respectiva companie ar creea si echipamentul pentru cluburile de fotbal din Romania ( echipament strict tineresc, cu tricouri asemanatoare celor de la fotbal american si cu short-uri cat mai “trendy” ) nu ar starni curiozitatea si altor cluburi din Europa de a-si achizitiona echipamentele de la respectiva fabrica de confectii?

Stie cineva ce sume se cheltuie anual pe echipamentele unui club de fotbal?

Daca da, atunci inmultiti suma cu numarul de echipe de fotbal din Europa sa va imaginati cam ce sume se pot castiga “ANUAL”.

Nota : Acest articol este extras din “Strategie dezvoltare FC Vaslui – 10 Milioane Euro cu un singur DA” si Conform Legeii nr 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe aceasta lucrare se considera proprietate intelectuala de drept si nu poate fi reprodusa sub nici o forma fara acordul in scris al proprietarului.

 

Daca ti-a placut si ti-a fost de ajutor acest articol, te rog distribuie mai departe...

Twitter Facebook

Lasati un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *