Cea mai vânată meserie de către tineri

Cea mai vânată meserie de către tineri

Cea mai vânată meserie de către tineri în ultimii ani începe să dispară şi să fie din ce în ce mai scumpă şi mai greu de obţinut în 2013 și în anii care urmează datorită tarifelor europene din mediul online.

Meseria de bloger este o meserie frumoasă, o meserie la care zeci de mii de tineri au apelat pentru a încerca să-și facă un viitor mai bun sau să încerce să se faca cunoscuți si să devină cineva, vorba bătrănilor.

Povești cu tineri care au câștigat zeci de mii de euro din blog există foarte multe, cum există și povești cu tineri care au reusit visul american, povești cu tineri care au realizat imposibilul și au devenit bogați peste noapte.

Din 2013 însă visul acesta se destramă, ca si speranța multor români într-o șituație financiară mai bună, deoarece SMM-ul ( social media marketing ) a ajuns la un nivel la care foarte puțini tineri pot face față cu resursele financiare care altă dată îți puteau oferi un statut de bloger sau un venit constant.

Din 2013 toate platformele care altă dată te ajutau pe tine ca și bloger să ajungi cunoscut în mediul online au impus tarife pentru serviciile oferite, tarife pe care foarte puțini tineri pot să le plătească, indiferent ca au venituri din  blog sau nu.

Mai mult de atat, din 2013 peste 95% dintre blogurile actuale ( aproximativ 60.000 de  bloguri există in România ) vor dispărea, deoarece fără contribuția platformelor de socializare ( gen facebook, G+, twitter, etc. ) nu crești în rank ( adică nu ești ajutat de aceste platforme să reieși în căutări ).

Este foarte trist pentru mulți tineri și mulți actuali blogeri, însa facebook-ul tarifează pagina de facebook și dacă nu plătești o anumită sumă de bani doar 20% dintre cei pe care îi ai abonați vor putea vizualiza link-urile pe care le postezi ( ca și exemplu ).

G+ a introdus tarifarea pe modele de conturi, conturi care îți oferă facilități în plus față de un profil standard. Linkedin funcționează după acelaș principiu, și lista poate continua, deoarece tendința in 2013 ne demonstrează clar direcția impusă de platformele de socializare și nu numai.

Este normal ca aceste platforme să tarifeze serviciile oferite, nimic de spus, însă aceste tarife sunt mult prea mari pentru noi românii, mai ales că noi românii nu suntem învațați să plătim astfel de servicii.

Aceste tarifări fac ca din cea mai vânată meserie sa devină una dintre cele mai scumpe meserii si una dintre cele mai grele job-uri în 2013 și în anii care vor urma, deoarece mulți tineri alegeau această meserie pentru veniturile ( mici, ce este drept ) ușor de realizat cu un blog dar și pentru că această meserie nu necesita investiții mari la start-up și nici costuri mari de intreținere.

Ceea ce se întamplă acum este ceva normal si prin această politică de tarifare servicii se va cizela blogosfera românească, blogosferă care va conține în următorii ani doar bloguri strict specializate, bloguri de o calitate ridicată ca si valoare, bloguri care au plus valoare in sensul că oferă mult mai mult decât o simplă informare sub formă de text ( păreri și idei proprii, generaliste ), bloguri de profil care la rândul lor vor avea servicii plătite ( servicii de consultanța psihologică, servicii de consultanță în afaceri, etc. ).

Recomandarea este ca începănd din 2013 doar cei care au o pregătire si o specializare într-un domeniu să investeasca într-un blog strict specializat, însă doar dacă proiectul conține direcții clare de monetizare.

Daca ti-a placut si ti-a fost de ajutor acest articol, te rog distribuie mai departe...

Twitter Facebook

Lasati un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *