Cum iti construiesti un brand personal de succes

Cum iti construiesti un brand personal de succes

Discutam recent cu un manager din Italia pe tema brand personal, cum sa iti construiesti un brand personal de succes, de ce sa ai un brand personal, etc. Ca sa il fac sa inteleaga i-am povestit despre taica-miu cum acum 2 ani mi-a oferit o lectie de viata plina de lacrimi, o lectie despre branding personal.

Taica-miu a lucrat 35 de ani in fabrica ca si maistru ctc-ist. Dupa revolutie, cand a inceput dezastrul industriei romanesti, subordonatii lui au inceput sa „miste” putin din fierul care ramanea dupa prelucrare.

Dupa ani multi, dupa falimentul fabricii, taica-miu s-a intalnit cu fostii sai subordonati la o nunta.

A venit cu lacrimi in ochi. L-am intrebat :

  • Ce e tati? Ce s-a intamplat?

Si oftand a inceput sa povesteasca :

  • „Am muncit toata viata ca un rob, am 42 de ani in campul muncii, 35 in fabrica. Niciodata nu am pus mana pe pixul cuiva. Mereu am fost cinstit, am ajutat pe toata lumea, de multe ori i-am salvat caci veneau beti la serviciu, si acum ei sa rada de mine?!

Erau toti mai bine imbracati decat mine, masini straine, etc. Si mi-au reprosat toti ca nu am vrut sa fac parte din gasca lor, mereu le-am interzis multe. Eu credeam ca ma respectau, dar ei de fapt m-au catalogat mereu un prost”.

Il intreb sfios : pai bine bai tati, dar tu de ce nu te-ai miscat si tu putin, daca ei toti faceau una, alta?

Raspunsul a fost demn sa distruga facebook-ul : „Eu nu am avut niciodata pe nimeni. Nu am avut in procuratura, in politie, nicaieri pe nimeni”.

Si atunci i-am explicat frumos ca nu vine nimeni la usa sa te intrebe : bai Andronache, vrei sa fii prietenul meu?!

Daca nu interactionezi, nu socializezi, este si logic ca nu ai contacte, ca nu ai prieteni, nu ai amici, nu ai cunostinte.

Asta inseamna brand personal si astfel se realizeaza : interactiune, socializare.

Marti am fost la fotbal cu amicii. Era si un tip nou, care era amic cu alt amic. Joi a trecut pe la mine pe la birou la o cafea si m-a invitat la botez la baiatul lui, dar doar asa ca l-a invitat pe amicul lui care era amicul nostru si nu cumva noi ( amicii lui cei noi ) sa ne suparam. Sambata am fost la botez si d-atunci ( ani de zile ) am ramas buni prieteni, mai buni decat fostii lui prieteni care nu au fost la botez pe motive diverse.

Asa mi-am creeat o mare parte din prieteni, cunostinte, amici, etc. Am oferit si dupa am primit. Asa mi-am dezvoltat brandul, prin interactiune, socializare, prin faptul ca am oferit, am ajutat si dupa am cerut sa fiu rasplatit.

Asa poti sa-ti dezvolti brandul personal. Raspunzi la invitatii, te prezinti in locuri publice, simpozioane, evenimente, socializezi, interactionezi, oferi si in final vei primi rasplata.

Pe scurt : fii activ, nu sta si astepta. Poti fi cel mai bun, dar daca nu stiu TOTI ca esti cel mai bun atunci NU esti cel mai bun!

Nu este deajuns sa fii bun intr-o meserie, daca nu iti apreciaza TOTI calitatile!

De coca-cola stie orice persoana de pe glob, insa totusi ei continua sa-si faca reclama. Asa inseamna BRAND.

Iar brand personal inseamna intai SA FII OM, dupa sa fii bun in ceea ce faci/prestezi.

Daca ti-a placut si ti-a fost de ajutor acest articol, te rog distribuie mai departe...

Twitter Facebook

Lasati un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *