Cum sa iti dezvolti brandul personal

Cum sa iti dezvolti brandul personal

Pe vremea cand lucram in vanzari am reusit prin perseverenta sa depasesc pragul impus de societate si subconstient.

Exista un amic al fostilor actionari care presta pe o pozitie mai inalta decat a mea la o firma concurenta, firma nationala, pe cand noi eram o firma locala.

O perioada lunga de timp auzeam zilnic de la fostii actionari : „uite X a luat licitatia de la Suceava, uite X a bombat 40 de calculatoare la licitatie la Suceava, etc.”

Pe langa acest santaj psihologic, si el ( d-ul X ) cand mai venea in vizita pe la noi avea si o atitudine din aia de parca el a inventat IT-ul.

Mereu privea de sus, mereu batea apropouri ca el a facut, a vandut, etc, si mai avea si tupeul nesimtit de a cere si cafea moca, ca doar na el este mai bun decat mine.

Asta, cum ar spune psihologii, este manipulare, la un moment dat subconstientul tau iti impune sa fii asa, sa te simti mai slab decat altul.

Asa ca, prin perseverenta, prin nopti intregi pierdute la birou cand altii se distrau, mi-am demonstrat si le-am demonstrat lor ca sunt bun si ca sunt si mai bun decat el ( d-ul X ) si ca pot avea succes prin munca cinstita .

Desi auzeam mereu : „ nu mai cheltui banii, nu o sa prinzi nici o licitatie la Suceava”, totusi imi mentineam ritmul si directia.

Mereu eram prezent la licitatii, chiar daca stiam ca nu o sa castig, insa prezenta mea era remarcata.

Aveam cele mai frumoase oferte, printate pe imprimanta cu ceara ( cerneala solida ), plicurile erau „tipla”, totul era perfect.

Azi o licitatie, maine o licitatie, mereu nu castigam, deoarece totul in domeniul achizitiilor publice se facea dupa o directie bine stabilita anterior.

Intr-o noapte apare anunt cu o licitatie noua.

Cum faceam mereu, dau email-uri la toti furnizorii.

Chiar daca multi se enervau pe moment si imi raspundeau :”ba, tu ai deschis lista noastra de preturi? Nu ai vazut ca noi Nu comercializam produse marca asta?!”, totusi intr-un final ma ajutau, deoarece am reusit mereu sa-mi construiesc relatii bazate pe respect si performanta.

Unul dintre furnizori, care imi era si amic, mi-a trimis email in care mi-a spus ca teoretic ma poate ajuta, are alt furnizor produsul, insa nu stie sigur daca exista pe stoc deoarece EOL ( nu se mai fabrica respectivul model ) si furnizorul celalalt este in faliment dar totusi in lista de distributie apare.

Atunci am inteles ca licitatia era astfel realizata incat nici un ofertant sa nu se poata prezenta deoarece produsul nu se mai fabrica, deci se stia deja castigatorul ( cel care venea cu un produs mai nou ).

Cum D-zeu nu doarme niciodata mi-a rasplatit noptile pierdute la birou si am avut norocul ca sa existe in Romania un singur produs, produs care se afla si in lichidare stoc si pe care am reusit sa pun si rezervare si sa-l achizitionez si la un super pret cu un super discount de lichidare stoc.

M-am prezentat la licitatie cu o diferenta de vreo 40% intre pret intrare si pret vanzare ( diferenta foarte mare pentru o licitatie publica ) si am reusit sa castig licitatia, spre surprinderea institutiei care facea achizitia si a celorlalti ofertanti.

Din ziua respectiva d-ul X nu a mai venit sa se mai laude, nu a mai cerut niciodata cafea, nu mai avea acea atitudine gresita si actionarii mei ( desi sceptici la inceput ) au inteles ca metoda de lucru pe care o aplic functioneaza si mult dupa m-au intrebat ( actionarii si d-ul X ) cum am reusit, ce am facut, caci teoretic altcineva trebuia sa castige licitatia deoarece produsul respectiv nu se mai fabrica.

Astfel am reusit sa-mi dezvolt un brand personal si am primit felicitari pentru toate ofertele frumoase trimise mereu la licitatii simtindu-ma mandru de realizarile mele si implinit ca in sfarsit nu am muncit degeaba si ca intr-adevar exista aprecieri pentru orice lucru de calitate.

Prin perseverenta si printr-o prezenta constanta si diversificata poti sa-ti dezvolti un brand personal.

Succesul sta si in calitatea serviciilor prestate, nu doar in perseverenta cu care iti dezvolti brandul personal.

Daca ti-a placut si ti-a fost de ajutor acest articol, te rog distribuie mai departe...

Twitter Facebook

Lasati un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *